27 Ekim 2013 Pazar

Bugün de hamaratım anne (:

Bilenler bilir , mutfak ta olmayı severim , yeni tatları , bilinenleri kısacası mutfakla ilgili herşeyi  yapmaya bayılırım :)
Canım sıkılır mutfağa girerim , yapar dururum bir şeyler ..
Bugün dışarı da gezerken annem aradı akşam üstü , arkadaşın ve benim arkadaşım gelecek geç kalma diye :)
Eve geldiğim gibi mutfağa giriştim , annemde bu tarz şeyleri sevdiğimden gıkını çıkarmadı , hatta işine geldi benim yapmam diyebilirim :)
Hatta işten ayrılmam en çok annemin işine geldi  diyerek yalan söylemiş olmam herhalde :)
Beni bütün gün mutfakta bırak ama karışma , ayağımın altında insan olduğunda hayatta iş yapmam , ya onların çıkmasını beklerim , ya işi yarım bırakır buyurun siz yapın der çıkarım , böyle de uyuzum aslında :P
Ne yapayım canım sevmiyorum ayağımın altında insan dolaşmasını (:
Aşağıda görselini ve tarifini paylaşacağım poğaçanın adı '' Galeta unlu Poğaça '' hem çok leziz hem de çok pratik ..
Nasıl mı ?

Buyrunuz efenim (:

Malzemeler ;

* 1 su bardağı sıvı yağ
*1 su bardağı yoğurt
*yarım paket ( oda sıcaklığında ) margarin
*yarım paket maya
*1 paket kabartma tozu
*1 yumurta sarısı
* Galeta unu
*Alabildiğine un
*Göz kararı tuz

İçi için ; istediğiniz malzeme ile yapabilrisin , herşey çok yakışıyor :) Ben bugün zeytin ezmesi ile yaptım , harika oldu (:

Yapılışı ;

Galeta unu hariç bütün malzemeleri karıştırıyorsunuz ve kulak memesi kıvamına getiriyorsunuz . 15-20 dk hamuru dinlendirin ki kabarsın .
Dinlenen hamuru bezelere ayırın ve avuç içinizde içerisine istediğiniz malzemeyi ekleyerek yuvarlayın , yuvarladığınız hamuru , galeta ununa bulayın ve tepsiye dizin .

175 ° C fırında 15-20 Dk pişiriyorum ben :)

AFİYET OLSUN EFENDİM (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder